Hoe kan men efficient een uitlaat van 2-takt motor stiller maken?

Ik heb een 125 2-takt motor, maar ik vrees dat die een paar decibel teveel doet om goed te zijn. Heb al de demperwol vervangen van de uitlaatdemper en uitlaat eens goed uit gekuist, scheelt wel een beetje, maar is nog niet het gewenste resultaat. Ergens had ik eens iets gelezen van "keramisch hittebestendige lint/wrap" rond de eerste bocht en verdikking van uitlaat draaien. Iemand ervaring mee, of nuttige tips? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

Hi Seba,

Wat ik vroeger bij mijn 70 cc brommer altijd deed was wat glaswol in de demper doen. Dan wel aan de buitenkant van dat pijpje met gaatjes erin, anders ploft het er zo uit.

Grts,

Willem