Mag je met een A1 motor rijbewijs op de snelweg rijden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.6K
TurfGraver
5 jaar geleden
Ja hoor. Tenminste als je op een motor rijdt welk de minimaal eisen om op een snelweg te rijden rijdt.

Antwoorden (1)

Ja.
"Voertuigen mogen alleen op autowegen als zij 50 kilometer per uur kunnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Deze snelheid heet ook wel de minimumconstructiesnelheid."

En aangezien alle motoren hieraan voldoen, mag je ermee op de snelweg rijden.
Toegevoegd op 30 september 2018 05:05: bron
5 jaar geleden
Bordensteker
5 jaar geleden
Dit lijkt mij een antwoord op een andere vraag dan die gesteld is.
De vraag zoals gesteld luidt: “Mag je met een A1 motor rijbewijs op de snelweg rijden?”
U leest dat blijkbaar als: “Mag je met een ‘A1-rijbewijs-motor’ op de snelweg rijden?”
-
Computoon
5 jaar geleden
Omdat je met iedere motor op de snelweg mag rijden mag je ook met ieder rijbewijs voor zo'n voertuig op de snelweg rijden. Ik denk niet dat we het ingewikkelder moeten maken dan het is...