Ik heb een gat in mijn motor blok er is door heen geboord kan ik dat dicht lassen?

Ik heb er een gat in zitten en er is door heen geboord en er komt olie door kan ik dat dicht lassen ??

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5K
TurfGraver
6 jaar geleden
Is dat onderdeel met gat niet te vervangen?
Is blok uit aluminium of gietijzer?
Welk $#@ boord een gat is een blok? :/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan aan mij liggen, maar ik zie het geboorde gat niet, ik zie wel een soort van flens/bout zitten met een zeskant en een gat, maar kun je die er niet afdraaien en voorzien van een dichte versie?

Antwoorden (2)

Het motorblok is een zeer moeilijk te lassen materiaal er kunnen krimpscheuren en vervormigen ontstaan door de hitte . Probeer schroefdraad in het gat te tappen en draai een stelschroef met hitte bestendig vloeibare pakking in het gat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is een los dekseltje dat je los kan draaien om de kleppen te stellen. Aan de andere kant van de cilinderkop zit er nog één. Je kan die dingen los kopen, geen noodzaak om te lassen.