Wat kan je het beste onder een textielen motorpak dragen?

Wat kan je het beste onder een textielen motorpak dragen? En dat vooral met warm weer? (+-25/30 graden). Met het wat koelere weer deed ik met mijn normale kleding eronder aan (shirt en broek). Misschien tips? Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Alles wat je er onder draagt isoleert en houdt vocht tegen.
Met warm weer kun je er dus niets, of zo weinig mogelijk onder dragen. Hou het luchtig.
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Tenzij je iets draagt wat vocht opneemt.
https://www.thermokleding.nl/verkoelend-ondergoed/
Zit ook wat comfortabeler. :)
Reddie
6 jaar geleden
@TurfGraver, dat doet textiel al.
TurfGraver
6 jaar geleden
U heeft wel eens een "textiel" motorpak aan gehad? :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een isolerend maar niet vocht opnemend ondergoed is het beste... katoen wordt nat en vochtig en houdt vocht vast. Dan kan je op een gegeven moment geen vocht (=zweet) meer kwijt en dan krijg je het warm en heet. Het nieuwe bamboe ondergoed zou dit goed kunnen maar ik heb geen ervaring hier mee. Maar in ieder geval altijd met beschermende kleding aanrijden. Ook met handschoenen. Er zijn leren zonder voering. Perfect voor de zomer. In de winter geldt het zelfde. En dan, isolatie (terug) doen in je pak en/of meerdere lagen aandoen.