Waarom zijn er meer mannen dan vrouwen die op motorfietsen rijden?

uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er meer mannen dan vrouwen op een motor rijden. Is dit omdat vrouwen banger zijn, verstandiger zijn, meer verantwoordelijksheidsgevoel hebben en daarom geen extra risico's nemen? Wat is het..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

alles wat je opnoemt(enkel doet verstandiger hier niet toe, man en vrouw zijn hierin evenwaardig) is correct denk ik.
Vrouwen hebben een hoger 'risicobeheer' en zijn niet sneller geneigd om onzinnige avontuurlijke machoachtige dingen te doen op de moto. Als je een vrouw op de moto ziet doen ze alles (meestal toch) rustiger en beheerster. Maar je ziet er inderdaad minder vanwege het risico, verantwoordelijkheid bv naar het gezin toe, non-macho gedrag( niet alle mannelijke-rijders van moto's zijn macho's uiteraard maar je ziet het wel vaker) en misschien nog andere redenen.

groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als vrouw wil ik hier wel op antwoorden, maar kan alleen maar voor mezelf spreken. Ik heb ooit op een motor gezeten, maar voelde me onbeschermd en kwetsbaar op die lawaaimakende snelheidsduivel.
Ook hebben de meeste vrouwen minder met motoren dan mannen (hierbij durf ik wel te generaliseren)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Word het ook niet met de paplepel ingegoten?
Jongetjes spelen met auto's / motoren en meisjes spelen met poppen / pannen... Afgezien van het feit dat vrouwen misschien meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben als het om motoren en verkeer gaat dan mannen, denk ik dat het dus ligt aan de opvoeding in de jeugdige jaren van de kinderen. :)