Is het mogelijk zeer snel een motorrijbewijs te halen?

Je kunt bij sommige scholen in 3 dagen je rijbewijs halen. Zeggen ze tenminste. Als je een beetje handig bent met een brommer (of stiekem wel een op een motor zit) zou dit een voordeel zijn. Maar dan nog, hoeveel mensen halen het dan echt in die drie dagen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mits je al "ruim" ervaren bent op een schakel brommer of (stiekem) op de motor, blijft in 3 dagen een motorrijbewijs wel héél erg optimistisch hoor! Motorrijden is heel intensief! Helemaal als je rijles hebt. Weet ook dat bv een (goede) rijschool als bv ANWB, voor zo'n spoedopleiding, je eerst een rijtest afnemen omdat ze een inschatting moeten maken welk (snel)pakket er bij je past. Mits je een (super)talent bent vraag ik mij af of het wel zo slim is. En ook heel belangrijk, hoe staan die aanbieders bekend? Ik heb zelf geen "snel" opleiding gedaan, maar heb wel veel negatieve verhalen hierover gehoord, en die gingen dan over de 10/14 daagse opleidingen. Ik raad je aan om niet voor "ZSM" te gaan, maar voor een goede gedegen rijopleiding bij een erkende, liefst goed bekend staande rijschool! Ik rijdt inmiddels ruim 12 jaar (schadevrij) motor!
In ieder geval veel succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niemand haalt dat. De tijd tussen je aanvraag en examen voor je theorie duurt al langer dan 3 dagen.

Als je je theorie hebt zou het misschien wel kunnen, alleen moet de instructeur dit dan wel ruim van te voren weten omdat hij een praktijk examen datum moet boeken met een examinator. (dit duurt ook langer dan 3 dagen)

De rijlessen opzich zou je al in 2 dagen kunnen halen. (2x 7 of 8 uur) afhankelijk van je eigen kunsten.

Als je dus vandaag beslist om een motorrijbewijs te gaan halen, kan je nooit over 3 dagen je rijbewijs hebben. En voordat je mag rijden moet je een aanpassing hebben op je rijbewijs, en dat duurt ook weer maximaal 5 werkdagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben zelf bezig voor mijn motorrijbewijs. Ik kreeg laatst te horen dat er tussen je theorie en rijexamen minstens een maand moet zitten. (je kunt uiteraard je theorie al ruim voor je rijlessen halen).
Toch moet ik zeggen dat ik drie dagen vrij optimistisch vind. Een aantal ervaringen zijn in de bron te vinden.