Hoe haal je de demper uit een scooter uitlaat uit elkaar?

Ik probeer mijn broertje te helpen.
De uitlaat is een Leovinci ZX handmade.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

Zover ik mezelf kan heugen zitten die vast en krijg je ze niet zomaar open.

*Anders de 3 boutjes achterop de demper loshalen. (komt de achterkant los incl de huls)
*Popnagels uitboren.

Tenminste zo zaten 6 jaar geleden de meeste dempers in elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bron een plaatje van de uitlaat, hier zie ik toch duidelijk 2 bouten zitten. Losschroeven en voorzichtig uit elkaar schuiven lijkt mij.

Echter kan ik me ook wel in de vorige post vinden, in mijn tijd waren die dempers niet zomaar open te maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan... Maar als je je scooter opvoert, ben je *niet* verzekerd. Als je brokken maakt, moet je zelf betalen dus. Verder is het zo dat je dan een bekeuring kan krijgen bij controles. Bezint eer ge begint. ;)