mag een politie agent in zijn eentje een geldige snelheidsmeting maken?

Ik heb donderdag in dronten te hard gereden 67 op geijkte teller (94 met correctie) alleen het was een politie agent in een grijze volvo , maar hij was in zijn eentje, mag hij dan met een geijkte teller en dan achter mij aan rijdend en op het verkeerd lettend wel een boete geven, want dat lijkt me heel apart, want hij kan nooit op zoveel dingen tegelijk letten

mvg tim

Toegevoegd na 16 minuten:
64 met correctie (typte te snel)

Toegevoegd na 34 minuten:
ook op het boetebonnetje heeft de 1ste verbalisant niet op de achterkant naam datum en handtekening gezet en bij 2de verbalisant staat ook niks !?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Als je bezwaar aan maakt heb jij gelijk en zal je de geld weer terug zien verscheinen. Blijkbaar was het een politie in opleiding want hun moeten wel weten dat dit niet kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas voor jou, dat mag een politieagent wel. Een agent is beëdigd. Hij/zij mag in zijn eentje constateren en metingen uitvoeren. In bezwaar gaan met dit argument zal je dus niets opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de agent de kennisgeving van overtreding niet volledig heeft ingevuld doet niets af aan de overtreding.

De agent had zelfs geen kennisgeving hoeven te overhandigen, de constatering is voldoende, van belang is dat dadelijk in het proses-verbaal wel de naam, rang en nummer van de opsporingsambtenaar is vermeld.

Hoe de agent het heeft geconstateerd is niet van belang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
gokken niet. wel mag een agent op grond van ervaring met snelheidsmeten de snelheid schatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou een agent zomaar een bon uitschrijven? Waarom zou een agent een snelheid erbij verzinnen? Als dat een agent zou doen en het kan bewezen worden kan de agent zijn carrière vergeten en mogelijk worden dan al de snelheidsovertredingen die hij geconstateerd heeft nader bekeken worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij hoeft toch niet de gehele afstand op de meter te kijken, twee keer kijken is voldoende, aan het begin van die tweehonderd meter en aan het eind. De laagste van die twee wordt gebruikt voor het proces-verbaal.
Helaas wel, mij is dit 12 jaar geleden ook overkomen, ben er zelfs voor bij de rechter geweest, maar oom agent heeft een ambseed afgelegd en daarmee telt zijn verhaal.