Zit er een verschil tussen een scooter en motorscooter?

Zoja, wat is het verschil dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Er is een verschil tussen een bromscooter en een motorscooter. Een bromscooter is minder dan 50cc en een motorscooter meer. Voor een bromscooter heb je een brommerrijbewijs nodig, voor een motorscooter een motorrijbewijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
alles wat meer dan 50cc is of harder kan dan 45km/u kan, moet officieel op moter kenteken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Excuus, hierbij het vervolg op mijn reactie
** op motor kenteken gezet worden (dit is bij brommers niet mogelijk omdat het frame niet goedgekeurd is als motorfiets)
alles wat dus meer dan 50cc of 45km/u kan en geen motor kenteken heeft, is illegaal en dus strafbaar.
voor een voertuig met motor kenteken moet je uiteraard een geschikt motorrijbewijs hebben