vraag aan ervaren motorijders: is het verstandig om na je motorrijbewijs meteen een yamaha R1 te halen? ( ik wil het wel echt )

Weet jij het antwoord?

/2500

Ha, die Alkmaar22; Ik denk dat je zo'n snelle en sterke motor pas echt zult kunnen benutten als je de nodige rijervaring hebt opgedaan en liefst ook nog een VRO hebt gedaan. Aan de andere kant; als je je niet weet te beheersen kan ook een 250cc-motor levensgevaarlijk voor je zijn. Maar je moet nog maar zien of je als beginnend bestuurder zo'n snelle supersportfiets zal kunnen verzekeren.

Opzich als je je autorijbewijs net hebt gehaald zegt men vaak dat je het beste met een goedkoop wagentje moet beginnen en daarmee moet gaan "leren" rijden. Met een motor denk ik daar toch anders over. Ok hij is snel maar dat ligt aan je rechterhand :-p Tja als je een schuive maakt zul je meer balen als dat je een oud ding hebt maar goed als jij een R1 onder je kont hebt zul je anderzijds misschien ook juist weer een nettere en betere bestuurder zijn in het verkeer omdat je voorzichtiger bent. Met een oud ding om mee te "leren" rijden heb je misschien zoiets van,ach het is een motor om te "leren" dus ik maak me nie zo druk,ondanks dat je natuurlijk vele malen meer kwetsbaar bent als met een auto. Maar dit is mijn visie. Succes met je keuze ;-)

Voor het rijden van een snelle motor is veel zelfbeheersing nodig en dat begint al bij de keuze die je nu gaat maken. Het duurt jaren eer je weet wat voor stomme fouten anderen maken en je daar goed op kunt anticiperen. Ik wens je nog veel wijsheid en veel rijplezier toe.

Nee, dat is niet verstandig! Ik adviseer je om eerst een oudere tour motor te kopen om ervaring op te doen in diverse weersomstandigheden en om aan te voelen hoe het is om in spoorvorming te rijden op de snelweg. Als je deze ervaring hebt opgedaan, en je bent zover dat je geen angst gevoelens krijgt op het moment dat de motor het rijgedrag bepaalt, terwijl jij alles op alles zet om de baas te blijven, dan ben je klaar om ervaring op te doen op een R1! (maar dan ben je enkele jaren verder en vele kmters) Veel motorplezier en geniet ervan, en hou het ook leuk voor andere weggebruikers!

als je het wil gewoon doen maar rij met je verstand

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100