Starten derbi

Ik heb een derbi senda 2008, en had er eerst startproblemen mee: hij wou alleen starten als ik hem aanliep, en niet via de kick. Nu heb ik er andere 2takt olie ingedaan (geel) en nu start hij zelfs als het heeft gevroren. Zou het dan ook daadwerkelijk aan de olie kunnen liggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

ligt inderdaad aan de olie. je hebt veel verschillende soorten olie. sommige worden bij kou heel dik, en hierdoor word het moeilijker om je brommer te starten. dit kun je zien aan de cijfers op de verpakking:
bijv 15w40. dit betekent dat de olie als die koud is een dikte heeft van 15, en als die warm is ( rond de 80 graden) een dikte van 40.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja de olie is crusiaal voor de motor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JOH!!!...je meent het XD
ja het is vreemd, olie is olie zou je denken.
maar soms wil een ander merk wel eens helpen. vreemd is het wel.
maarja zou het niet aan de temperatuur kunnen liggen?
mijn Yamaha DT 50 MX starte swinters ook het best.
maarja daar kom je van het voorjaar wel achter.
dus ja ik denk wel dat het aan je olie licht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve de olie kan het ook liggen aan het weer. Wanneer het koud is, is de luchtvochtigheid lager. Deze luchtvochtigheid kan een probleem zijn voor je brommer. Het kan helpen om je kabels in te spuiten met een vochtverdrijver.