Is er ergens een plaats waar je legaal kunt Motorcrossen in Zuid-Limburg?

Graag zou ik een keer in het bos gaan crossen of over landweggetjes. Ik weet dat dat alleen op privé terrein mag. Mijn vader heeft eigen terrein maar dat is redelijk klein. Ook wil ik niet naar een professionele crossbaan want daar ben ik echt nog niet ervaren genoeg voor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou stel jij hier heel veel vragen aan mensen die er absoluut GEEN verstand van hebben.
Waarom meld je je niet aan op een plek waar ze dat wel hebben?
http://www.motor-forum.nl/forum Grtz, marcel

Het beste antwoord

net over de grens in Belgie ligt (volgens mij is dat de plaats) Wonck. Je gaat dan via Maastricht. Daar zijn afgravingen, en daar zou je kunnen crossen. Ook is er een veld met bulten en zand dat redelijk vlak is om met de motor te crossen. Verder is er een gebied waar je veel bulten en dalen hebt. (grote bulten, dus niet om te springen, meer om echt te klimmen) Hier komen meestal auto's om te crossen, maar je ziet er wel eens motorcrossers. Eigenlijk is dit geen legale plek om te crossen, de banen zijn zelf uitgesleten en je ziet er elk jaar wel weer een paar verschijnen. Maar er komt nooit politie, want die kan er niet komen :D Daar is het gebied te ruig voor. Het is dan ook gratis :P En je hebt een groot gebied met waar je zowel als amateur als professional kunt crossen. Kijk maar eens op youtube voor enkele crossers in wonck, dan krijg je wel een idee.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Legale crossbanen in Limburg kijk hier http://www.motorcrossbanen.nl/ Crossen in het bos of over landweggetjes gaat 'm niet worden. Dat heet wildcrossen. Als ze in Limburg net zo fel zijn als bij mij in de buurt, heb je binnen de korste keer een prent. Ervaring of geen ervaring, je bent volgens mij van harte welkom op een professionele baan. Behalve een wedstrijdbaan is er vaak ook een oefenbaan. succes!