is de sinnis apache 125 een goede motor om mee te beginnen met rijden?

Ik rijd al een jaar brommer, dus ik heb de nodige ervaring.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nu weet ik niet wat voor brommer je hebt gereden (schakel, zo ja, wat voor een?).

Sowieso is een motor veel zwaarder dan een brommer (ook qua gewicht). Nu is die Sinnis Apache wel een vrij lichte motor. Hij verschilt maar vier kilo met de brommer die ik momenteel rij (Aprilia RS 50, schakelbrommer van 115 kilo (dry)). Maar als je met brommer een puch of tomos bedoelt zit je er qua gewicht vrij ver vanaf.

Verder zou ik aanraden om vooral een tweedehandsmotor als eerste motor te kopen. Dit omdat het kan gebeuren dat je jouw motor laat vallen.

Ook moet je er rekening mee houden dat dit een crosser is. De meeste crossers houden van hoge toeren houden, maar zover ik filmpjes op internet heb gezien valt het bij deze wel mee. Verder zit je hoog boven de grond, terwijl het makkelijker te leren is met een lage zithoogte.

Als antwoord: Ja, elke 125cc is wel een goede beginnersmotor. Zeker als je van een zwaardere brommer afkomt (Motorhispania RX 50, Aprilia RS 50, Yamaha TZR 50 etc) is het gewicht vrij goed te vergelijken. Alleen het vermogen kan best wel schrikken zijn, maar met rijles kun je hier goed aan wennen.

Als laatste tip geef ik je mee dat je er het beste een aantal kunt testrijden (ook andere modellen). Zo kom je er het beste achter wat het best bij jou past, want iedereen heeft zijn of haar eigen voorkeuren.