Kan een luchtfilter met teveel olie een gevolg hebben voor de prestaties van een crossmotor?

Mijn motor trok onder in bijna niet meer en daarna startte hij helemaal niet meer. Toen ik de luchtfilter er af haalde, zat deze vol met zand, terwijl hij schoon was gemaakt. Ook zat er zand richting de carburateurs. Na behoorlijk vaak proberen te starten (zonder luchtfilter), liep hij weer. Toen ik de luchtfilter er weer op zette, schokte de motor tijdens het rijden. Zou dit kunnen komen, doordat dat er te veel olie in de luchtfilter heeft gezeten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Ja dat kan uiteraard. Door het verstopte luchtfilter komt er te weinig zuurstof in de cylinder om de toegevoerde benzine te laten ontbranden. Het lijkt mij het handigst om het filter zsm te vervangen door een schoon exemplaar.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Top! Dankjewel!