Of iets een scooter of brommer is, is een andere discussie dan die van snorfiets en bromfiets.

Scooter of brommer gaat puur over het uiterlijk.
Een scooter heeft kappen, en je plaats je voeten op een middenplank. Een brommer heeft een duidelijk zichtbare frame, en meestal plaats je je voeten op stepjes aan zijkanten.

Voorbeelden van scooters:
http://www.italiaspeed.com/2006/cars/other/piaggio/04/vespa_60th/vespa_lx_60_1.jpg
http://www.jandoktermotors.nl/pic/occ/100115_151956.R.jpg

Voorbeelden van brommers:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/HondaSS50.jpg
http://www.2wielerserviceaanhuis.nl/images/Te%20koop/Tomos%20Standaard.jpg

Dan heb je nog snorfietsen en bromfietsen, dat gaat puur om de maximumsnelheid en plaats op de weg. Dit is een totaal andere discussie dan die hier. Want er zijn brommers die snorfietsen zijn, en scooters die bromfietsen zijn (wettelijk ivm snelheid).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een scooter kan niet meer dan 80k/p uur (volgens mij )en kan daarom ook niet op snelweg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt brom-,en snorscooters. Dus dit antwoord is al niet compleet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou en....:s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh en ja hou je mond maar(is beter ,fijjn dat je daar achter komt). (:
Een scooter is een vervoermiddel op twee wielen dat wordt aangedreven door een motor. Een kenmerk van een scooter is dat de voeten tijdens het rijden naast elkaar tussen de stuurinrichting en de zitplaats worden geplaatst. De techniek is bij scooters zoveel mogelijk verborgen achter plaatwerk. Een moderne scooter heeft een automatische transmissie, ook wel Variomatic genaamd....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bromfiets en bromscooter hebben een bepaalde cilinderinhoud. (geel verzekeringsplaatje)

Ze mogen deels op de openbare weg rijden en deels op het verplichte fietspad.

Een motorscooter heeft een grotere cilinderinhoud.
De motorscooter mag behalve op de openbare weg ook op autowegen en autosnelwegen rijden.

(blauw of gele kentekenplaat) Tussen ,,scootermodellen,,
en ,,bromfietsmodellen,, is een duidelijk verschil in vormgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een onderscheid tussen BROMscooters en
MOTORscooters, en een bromfiets is weer een ander verhaal. Die zou met een groter toegestane cilinder-
inhoud weer onder een motorvoertuig vallen.
Een brommer hoor je 's morgens vroeg als de krant bezorgd wordt, meestal een Tomos.
Een scooter heeft een zeurderig, eentonig geluid en stinkt.
Je noemt het een scooter als het een beetje op een rijdende toiletpot lijkt en een brommer als er tassen aan (kunnen) hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn alle motorrijtuigen volgens de wegenverkeerswet.
""Motorrijtuigen zijn alle voertuigen, bestemd om anders dan langs spoorstaven te worden voortbewogen uitsluitend of mede door een mechanische kracht, op of aan het voertuig zelf aanwezig dan wel door elektrische tractie met stroomtoevoer van elders, met uitzondering van fietsen met trapondersteuning"".
Wat wat is, is afhankelijk van de typegoedkeuring / toelating voor op de openbare weg en is o.a. afhankelijk van toelatingseisen, motorvermogen, gewicht, maximum toegestane snelheid, verplichting tot het voeren van een (bepaald) kenteken of verzekeringsplaatje, plaats op de weg, verplichting tot het behalen van een (bepaald) rijbewijs etc.