goeie vraag en alleen de helm is wettelijk verplicht. Inderdaad wat inconsequent. Zelf rijd ik altijd met alle bescherming. In de zomer rijdt de franse gendarme op de motor in een blouse, ooit met flinke snelheden. Een erg slecht voorbeeldgedrag. Ik trek mijn conclusies en rijdt beschermd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je hoofd het allerkwetsbaarst is. ALs je met je hoofd op de weg knalt zonder helm, kun je het verder wel vergeten. Evengoed is beschermende motorkleding natuurlijk ook heel belangrijk, niet iedereen met een motor schijnt dat te beseffen. 't Zou wat mij betreft ook verplicht mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat bij een val je hoofd het kwetsbaarste lichaamsdeel is.
Je hele been tot op het bot openhalen is erg, maar lang niet zo erg als met je blote schedel op de straatstenen knallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze vraag werd eergisteren ook reeds gesteld en uit de antwoorden die toen gegeven werden blijkt dat de motorkledij in België wel verplicht werd, net zoals de helm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb goed gekeken bij de reeds gestelde vragen maar deze stand er niet bij. Ik zag wel de vraag ober speciale motorkleding.
Omdat je ergens een lijn moet zetten.
Naast Helm en kleding bestaan er nog een hele rits zaken die de kans op verwondingen tegen gaan. Een helm op de fiets is ook veilig een pak ook. maakt dat het fietsen aantrekkelijker? nee.

Ik snap ze niet hoor die billies in hem korte mouwen op de motor. Heb het zelf nooit gedaan. Maar met pak zweet je je de kanaries in de zomer.

Maar feit is dat een fietshelm en pak ook beter is, maar is het reeel?