Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een motorijder een zwart vizier hebben in zijn helm?

In de auto mag je geen folie op de ramen plakken als ze niet genoeg licht doorlatend zijn omdat je anders geen goed oogcontact kunt hebben met andere weggebruikers.Maar ik zat straks in de auto en ben wel 20 motorrijders tegen gekomen met een donker vizier waar je dus helemaal niks door kon zien vanaf mijn kant.Mogen die dit wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag +

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat mag, en als je de zon tegen hebt is het heel fijn. Maar het is inderdaad best vervelend om de ogen van de medeweggebruiker niet te kunnen zien.
Ik heb een helm met een makkelijk weg te schuiven donker viziertje alleen over de bovenkant van je ogen, dit werkt zo fijn dat ik het iedereen aan kan raden. Een helm uit de Schubert Concept serie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, maar dat zal wel veranderen. In België zijn ze recentelijk verboden, en in een aantal landen mag je ze in het donker niet gebruiken. Ik neem aan dat Nederland wel zal volgen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Je mag wel een donker vizier, maar volgens mij ook niet te donker, het voordeel van een motorrijder is dat je wel kan zien dat hij jou kant op kijkt, en dus toch een soort van oogcontact, je moet het maar zien als een zonnebril, heb zelf ook donker vizier, maar gebruik vaker mijn zonnenbril
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal staat er op de verpakking of in het vizier zelf een tekst zoals: Daylight use only of for circuit use only. Worden gewoon verkocht en soms vertelt de verkoper dat je er eigenlijk niet mee zou mogen rijden.

Gaat het goed dan gaat het goed, gaat het fout en komt er een politieonderzoek nav een ongeval dan zal het altijd worden meegenomen en zou een verzekeringsmaatschappij/of tegenpartij moeilijker kunnen doen.

Zelf zou ik kiezen voor een goede zonnebril, mischien minder cool maar praktischer en volgens mij ook nog eens veiliger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding