Hoeveel dagen na registratie krijg je een boete als je een onverzekerd of niet APK-goed gekeurd voertuig niet schorst?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

"Een boete/bekeuring voor geen APK krijgt u wanneer de APK van uw auto verlopen is. Deze boete kunt u automatisch thuis gestuurd kijken. Dit gebeurt over het algemeen pas een maand nadat de APK verlopen is. Na deze bekeuring heeft u twee maanden de tijd om de APK te regelen alvorens u een nieuwe automatische bekeuring ontvangt.

Wanneer u aangehouden wordt in een auto waarvan de APK verlopen is, is de kans groot dat er direct een bekeuring voor u uitgeschreven wordt. De boete voor geen geldig APK-keuringsbewijs bedraagt €90,-.

Verder is het zo dat wanneer de APK op uw voertuig verlopen is, u niet meer verzekerd bent bij een ongeval. Daarom is het niet aan te raden zonder een geldige APK de weg op te gaan."

Het bronartikel is van 2010, het boetebedrag is nu waarschijnlijk hoger.