wat moet ik doen als cilinder vast zit van een 2-takt suzuki gt500?

Beste,

Na 30 jaar stil te hebben gestaan, zit de cilinder van mijn suzuki GT500 vast. Ik heb de bovenste koepel er af genomen maar ik krijg de cilinder niet los. Hoe doe ik dat het best?

Mvg

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zit de zuiger vast in de cilinder.
Vanaf de bovenkant de cilinder en zuiger inspuiten met kruipolie en een paar dagen wachten.
Dan kijken of je de cilinder kunt demonteren.

Lukt dat niet dan moet je een hulpstuk maken waarmee je de zuiger uit de cilinder kunt drukken.
Dit is gewoon een metalen strip van 1cm dik met twee gaten even groot als de gaten in de cilinderkop.
Geboord op dezelfde afstand als de cilinderkop bouten diagonaal gemeten.
In het midden van de strip een gat met M10 schroefdraad.

De strip plaats je diagonaal op de cilinder en zet je vast met de moeren van de cilinderkop.
Een bout M10 in het middelste gat .
Die aandraaien om de zuiger naar beneden te drukken.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, leuk maar wat als de zuiger al in de onderste stand staat?
PoppeSchuitema
8 jaar geleden
In dat geval de voetbouten van de cilinder los draaien en zo proberen de cilinder omhoog te drukken ipv de zuiger naar beneden
PoppeSchuitema
8 jaar geleden
Ik zou onder de M10 bout wel een rond plaatje op de zuiger leggen om te voorkomen dat de bout door de zuigerkop gedraait wordt