Mag je een 3 wielige motorscooter rijden met rempeda met een B rijbewijs van na 19 jan 2013?

Ik heb een vriend die rijdt al meer dan een jaar op een soortgelijk voertuig, nooit problemen gehad met politie of verzekering. en hij heeft zn rijbewijs na 19 januari 2013 gehaald. Dus nou hoor ik dat je wel met een 3-wieler mag rijden met een B rijbewijs gehaald na 19/01/2013 mits er een rempedaal op zit. Klopt dat?

Met 3wieler bedoel ik een piaggio mp3 of een gilera fuoco.
Mn vriend rijdt een yamaha raptor 660(quad).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Nee, alleen als je rijbewijs VOOR die datum afgegeven is mag je op een MP3 of vergelijkbaar met rempedaal en iets bredere spoorbreedte rijden.

Dat je vriend een Quad rijdt kan best zijn, die hebben soms een autokenteken en mag je dus met een autorijbewijs rijden. Daar is veel onduidelijkheid over.

Maar kijk maar even naar de link onder en je komt ales te weten.