kan ik twee battrij van 12 volt voor scooter 4 tak gebruiken ?

ik heb een battrij van 12 volt 4 ah maar ik heb nog plaats in scooter om de zelde insteken kan ik dat ?of de mag ni ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

U mag die paralel leggen (+ aan + en - aan -) maar enkel op voorwaarde dat die 2 exact gelijke specificaties hebben en even oud zijn.
Anders zou het kunnen dat de ene leegloopt in de andere en u niet overhoud nadat ie een tijdje heeft stil gestaan.
Ideaal is het om gewoon één grotere te stekken.