De juiste bandenspanning is afhankelijk van het type scooter, de bandenmaat, het gewicht van de berijder en het wel of niet vervoeren van een duo-passagier. Gemiddeld is een spanning van 1,5 bar voor de voorband en 2,5 bar voor de achterband een juiste spanning. Maar ook 2 bar voor en achter kan goed zijn. Zeker wanneer je vaak rijdt met een duo-passagier is het beter de achterband harder te zetten dan de voorband.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo is het maar net +1
paulus811
14 jaar geleden
klopt, al vind ik een spanning van 1,5 bar aan de erg lage kant. Ik hanteer voor 12 inch wielen tussen de 2 en 2,2 bar.

Andere antwoorden (1)

http://lmgtfy.com/?q=bandenspanning+scooter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lmgtfy.com blijft leuk.