Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je met een te zware begrensde motor rijden?

Binnenkort ga ik mijn motorrijbewijs halen. Helaas word dit een A1 rijbewijs. Hiermee mag ik maximaal een 11kW motor rijden. Maar ik las laatst dat er mensen zijn die in die situatie een zwaardere, bijvoorbeeld 25kW, motor kopen en die dan begrenzen. Mijn vraag is: Is het legaal met een A1 rijbewijs een zwaardere maar wel begrensde motor te rijden? Niet dat als ik ooit door de rollerbank gepakt word voor controle, ik een groot probleem ga krijgen omdat dat niet mag. En je echt alleen maximaal een 11kW motor mag rijden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Vaak wordt gewoon begrenzen met vermogensuitdraai gedoogd (zal wel een hoop gezeur meegeven bui controle door een verkeerde agent of bij schade)
verder mag de cilinder inhoud niet meer zijn dan 125cc waardoor er toch al heel weinig keuze over blijft, deze kunnen over het algemeen gewoon op kenteken begrensd worden.
buiten het feit dat je max 125cc mag lijkt het me ook niet praktisch ok 11kw op een 600cc motor te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding