Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een quad gekocht maar hij staat al op mijn naam de verzekering nog op naam van de verkoper mag ik nu wel rijden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
701

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

in principe gaat het er om dat de quad verzekerd is. het maakt niet uit wie de verzekering op naam heeft staan.

echter wie zegt, dat de verkopende partij de verzekering in stand houdt? u heeft geen enkele garantie op dat vlak. want waarom zou de verkopende partij de verzekering niet opzeggen?

dus...nu niet gaan rijden, maar eerst zelf even een verzekering afsluiten. kost echt niet zoveel tijd en moeite, om dit te regelen.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga er inderdaad maar vanuit dat de quad met terugwerkende kracht niet meer zal zijn verzekerd vanaf het moment van overschrijving. De verkopende partij zal namelijk aan de hand van een 'vrijwaringsbewijs' de verzekering per overschrijvingsdatum kunnen beëindigen en dan is er dus geen WA-verzekering meer voor jouw quad. Los van dat is het zo dat de verkopende partij ook toestemming moet geven dat jij op de quad rijdt onder zijn/haar WA-verzekering. Je kunt wel zeggen dat dit mag, maar ga er maar niet vanuit. Sluit dus zo snel mogelijk zelf een WA-verzekering af als je op de openbare weg wilt rijden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding