Waar kan ik scooter frame nummer opvragen?

Ik ben mijn scooterpapieren kwijtgeraakt, en ik wil nieuwe aanvragen, alleen heb ik dan het frame nummer nodig. Maar het het framenummer is niet helemaal zichtbaar,(ik denk door slijtage over het framenummer plaatje). Ik mis 2 cijfers/letters.
Maar weet iemand waar ik het frame nummer kan opvragen? Politiebureau? Gemeente? Of dergelijke..?

Mvg, dirk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.9K

Antwoorden (5)

Misschien bij je verzekering .
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die had ik nog niet afgesloten :(
Als ik het goed heb zitten er minimaal 2 frame nummers in. In geval van beschadiging en/of diefstal .Want frame nummers worden vaak weggeveild vandaar dat er een reserve ergens zit. Ik weet niet zeker of het bij allen scooters is gebeurd. De Politie die heeft er vaak de middelen voor. Ze kunnen ook zien of het gestolen is of niet. Dus: vraag het na aan de politie. Die kunnen je eventueel nog doorverwijzen indien nodig. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt, een nummer met daar onder een streepjescode,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, ga ik morgen naar politie bureau
Of bij de politie of bij de rdw. Maar zover ik weet zit er maar op 1 plek een nummer maar misschien kunnen ze wat achterhalen op je kentekenplaat. Ik hoop dat ze je willen helpen want vaak moet dan een nummer opnieuw geslagen worden door de rdw en dat breng weer extra kosten mee, mits ze je geloven dat hij niet gestolen is of geimporteerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het framenummer staat niet alleen op het typeplaatje maar is ook ingeslagen in het frame. Een dealer kan je vertellen waar dit is gedaan. Vaak staat het in het balhoofd of onder voetenplank.^lr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je framenummer (Vin) niet goed zichtbaar is zal je bij de RDW een nieuw framenummer moeten laten inslaan.
Dat doen ze nadat je bromfiets is geschouwd.
Daarna krijg je via hun een nieuw kentekenbewijs.
Je zou kunnen proberen om bij de politie naar de balie te gaan en met legitimatiebewijs aan de balie te vragen of je van hun een uitdraai zou kunnen krijgen van jouw kentekengegevens, daar staat ook je frame nr bij.
Gevaar is dan dat een eventuele koper van jouw bromfiets in de toekomst afhaakt omdat je framenummer niet volledig is.