met een crossband op straat rijden kan wel een klein stukje.

op het moment dat je er veel mee op straat gaat rijden zal de band overmatig slijten en heb je kans dat de nokken er af breken, de band is dan weer niet te gebruiken in het veld.

crossbanden zijn gemaakt voor in de modder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Houdt er rekening mee dat een crossband op stenen een heel ander gedrag heeft als een wegband. je kunt met een crossband natuurlijk over stenen rijden, maar in bochten is het een vreemd gevoel en geeft het weinig vertrouwen.

Dat het niet lang heel blijft lijkt wel duidelijk, maar ook de motor waar je hem op legt zal er sneller door slijten. Alles word met rukken belast, en gaat daardoor stuk.

en als het misgaat mag je de politie en de verzekering uitleggen waarom je met die band op de stenen onderweg was :-)