Nee, pas vanaf 18 mag je lessen volgen en je rijbewijs proberen te halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om rijexamen voor het motorrijbewijs (categorie A) te mogen doen, moet u minimaal 18 jaar zijn en in het bezit zijn van een geldig theoriecertificaat A. Dit theoriecertificaat heeft u ook nodig als u een personenautorijbewijs (categorie B) heeft. Een theoriecertificaat is 1,5 jaar geldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit blijft 18 jaar, ook al gaat er per 19 januari 2013 in Europees verband wel het één en ander veranderen.
Vanaf die datum komt er een onderscheid tussen lichte en zwaardere motoren, gekoppeld aan de leeftijd. (zie de bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat mag. Alleen niet op de openbare weg.

Op eigen terrein (in je tuin, bij een boer in de wei mits hij hier toestemming voor geeft of bij een sportclub) mag je op je op je 17e gewoon motor rijden.