Mag een Rij instructeur van achter zijn stuur in de auto met een portofoon/mobilofoon intructies geven aan een les motor voor hem?

Zie net op de snelweg bovenstaande. Wij mogen niet met een telefoon in de hand achter het stuur zitten. Is dat voor hem toegestaan met portofoon of mobilofoon. Zie dit zeker voor een autorijschool als heel slecht voorbeeld. Hoe zit dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het verbod geldt specifiek voor telefoons. Een porto, hamburger, banaan, etc mag je wel in de hand houden tijdens het rijden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Artikel 61a: Het is degene die een motorvoertuig, bromfiets, snorfiets of gehandicaptenvoertuig dat is uitgerust met een motor bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiele telefoon vast te houden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Natuurlijk krijg je wel een boete als je gevaarlijk rijdt doordat je iets vasthoudt.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wel als het handsfree gebeurd, heeft de man tijdens het rijden inderdaad iets vast dan zal deze instructeur ook beboet moeten worden. Maar gelukkig gaan we met de tijd mee en zie je niet vaak meer een instructeur met 1 auto en 1 motor. :-)