Dat is het rare aan de Nederlandse wetgeving....Daar zijn geen regels voor en voor achter op de brommer wel (dan moet je met zo'n zitje enzo). Achter op de motor bestaat officieel geen wetgeving voor. Maar onder de 12 wordt sterk afgeraden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik weet trouwens niet of je wel Nederlander bent, of Belg, sorry, even niet bij nagedacht.

In België geldt dat het kind minimaal 3 jaar is, een goedgekeurde kinderhelm draagt en bij de voetsteunen kan.

Toegevoegd na 5 minuten:
En nog een handige link: http://faq.luiemotorfiets.net/?command=faq&itemid=10

Onder aan de pagina staat een overzicht van bijna alle landen van Europa met de wetgeving met betrekking tot kinderen achterop de motor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toegevoegd na 5 minuten:
En nog een handige link: http://faq.luiemotorfiets.net/?command=faq&itemid=10 Onder aan de pagina staat een overzicht van bijna alle landen van Europa met de wetgeving met betrekking tot kinderen achterop de motor.

Andere antwoorden (1)

Het is inderdaad zoals mijn voorganger al antwoordde.
Het is echter wel aan te raden dan een kinderzitje te gebruiken.
Zie bron