Motor Honda nx650 lang stil gestaan en heeft soms problemen met brandstof toevoer. Waaar moet ik hoog nodig naar kijken? Ook weet ik het olie type nie

Ik wil graag de motor van mijn vader weer aan de praat krijgen na 3 jaar dat hij stil heeft gestaan. Mijn vader klaagde over dat hij zomaar kan stoppen met de brandstof toevoer. Kunnen jullie me ook meer vertellen over het olie type wat er in moet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Als je soms brandstoftoevoer problemen hebt lijkt het erop dat de tank vervuilt is en de brandstof niet goed naar de carburateur kan stromen dit gebeurt meestal als de benzine kraan op de reservestand staat.
Benzine kraan loshalen en de inwendige zeef schoonmaken.
Voor olie verversen, oliesoort en onderhoud kijk even hier:
http://www.eikholt.net/hpalt/download/NX650%20B%20Section%202%20Lubrication%20.pdf

Loopt er genoeg brandstof uit de tank anders deze schoon spoelen
Oude Brandstof eruit halen en verversen
Brandstoffilter schoonmaken of nieuwe plaatsen
Carburateur losmaken en schoonmaken.