hoe krijg ik best die week geworden laag uit mijn onlangs gerestaureerde benzinetank ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Tank Cure voorbehandeling spul gebruiken.
Ik heb een stel oude auto's en wel eens gedoe met vieze tanks. Dit spul erin en echt schoon.
IK kan er een hele tekst op loslaten maar het is niet duur en werkt gewoon.
Als je een lekke tank hebt of vuil dat er niet uit kan hebben ze er ook heel goed spul voor.
Aardige kerel ook, je moet hem maar eens bellen voor advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga mij informeren betreffende dit mijn inziens beste product,
heet de huidige super 95 geen invloed op deze producten, eens dit aangebracht is ?

Andere antwoorden (3)

Grind erin met spoelmiddel en schudden maar....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen werkje dat je op een avondje doet.

De enigste en beste manier is:

De tank netjes op de felsrand openmaken.

De gehele tank aan de binnenzijde (laten) stralen.

Tank aan de binnenzijde in special primer zetten, een primer die de aan te brengen coating vasthoudt.

Tank dicht felsen.

Coating aan de binnenzijde aanbrengen.

Buitenzijde herstellen.

Het dicht felsen van de tank dient zeer nauwkeurig te gebeuren daar hij anders weer gaat lekken, een gespecialiseerd bedrijf hiervoor in de arm nemen is (vaak) geen overbodige luxe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om de afzettingen op te lossen moet u de lege tank met schone Euro 95 benzine vullen, onder toevoeging van 400 ml Forté Fuel System Cleaner per 5 liter schone brandstof.
Is de tank uitgebouwd, dan zijn 10 liter schone brandstof met 2 x 400 ml Fuel System Cleaner voldoende. Er kan dan gemakkelijk met de inhoud geschud worden om de benzine met de reiniger op de juiste plaats te krijgen. Laat de tank met inhoud zeker een dag inwerken. Mocht de tank hogerop gecorrodeerd zijn, schudt of draai de tank dan zodanig dat ook daar de benzine met de reiniger komt. Het schudden geregeld herhalen voor het beste resultaat. Na minimaal een dag inweken, kunt u de tank aftappen. Schudt de tank goed voor het aftappen, om zoveel mogelijk vervuiling te verwijderen.
Voeg na de reinigingsbehandeling aan de (gemonteerde) tank 400 ml Forté Fuel System Cleaner en 400 ml Forté Gas Treatment toe. Daarna aftanken met de vereiste benzine. De beide reinigers zorgen voor een na reiniging van het brandstofsysteem, inclusief de carburateurs. Gas Treatment zorgt tevens voor extra smering, mocht de benzinekwaliteit nog te wensen overlaten.

Brandstoffilter vernieuwen
De afzettingen die de tank vervuilen, zullen zich ook in het brandstoffilter en in de leidingen bevinden. Vervang daarom het brandstoffilter vóórdat u de motor start. Door het nareinigen komen er mogelijk nog afzettingen los, ook uit de leidingen, die vervolgens het brandstoffilter verstoppen. Zorg dus voor een reserve brandstoffilter in de auto.
Fuel System Cleaner is speciaal ontworpen om lakafzettingen in tanks, brandstofleidingen, carburateurs, vlotterkamers, injectorrails en injectoren op te lossen, zodat deze samen met de benzine ingespoten worden. In dit geval is de vervuiling echter van dien aard, dat de benzine waarmee gereinigd wordt niet meer geschikt is om de motor op te laten draaien. De afgetapte benzine moet verantwoord afgevoerd worden.