Welke brommer past bij mij?

Hallo, ik ben volgend jaar 16jaar.
Daarom zou ik graag een brommer kopen.
Maar weet totaal niet welke.
Hieronder enkele dingen die ik graag zou hebben:
Versnellingen (vitessen)
Niet te duur
Bromfiets
Zeer belangerijk, versnellingen (vitessen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom neem je geen scooter? die zijn mooier

Antwoorden (7)

Skyteam PBR misschien wat? Zijn hele gave dubbele uitlaten voor te krijgen waardoor d'r een ontzettend gaaf, zwaar geluid uit komt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Of een Sachs Madass, je moet van het design houden. Ik vind het persoonlijk een schitterend design.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeer mooie brommer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik dus ook, altijd al in de planning gehad om te kopen totdat ik erop ben gaan rijden. Rijd goed, maar met m'n 1,97 meter is hij veel maar dan ook veel te klein.
aprilla sr spanish!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkope schakels moet je mee oppassen. Beter spaar je door en koop je een die 2 jaar oud is, dan ben je evenveel kwijt als wanneer je een goedkope, 5 jaar oude brommer koopt, aangezien de brommers van deze tijden ongeveer, wanneer je er gemiddeld mee omgaat, 5 a 6 jaar mee gaan.

Prijsklasse:
2000,-
Ongeveer bouwjaar 2009/ begin 2010
- derbi senda, derbi drd, derbi gps2 (buikschuif, weet niet zeker of hij gprs2 heet ofzo,)
- yamaha tzr
- rieju SM
- apprillia
- moterhispania
Vanaf 1200,- en lager zijn er ook wel goede dingen te vinden, maar mijn advies is om iets meer geld uit te geven, en get liefst een 2e handse van de dealer, krijg je er waarschijnlijk ook garantie bij, en dat kan ook een hoop geld schelen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de vele sugesties!
Ha, die Hannes123;

Ik weet niet wat je verstaat onder 'niet te duur' en of je ook een beetje handig bent, anders zou ik je een Kreidler aanraden. Erg betrouwbare techniek, makkelijk zelf aan te sleutelen en ook voor grotere berijders nog best comfortabel. Rijdt ook gewoon erg leuk. En ook nog eens heel goedkoop te verzekeren, plus dat ze bij normaal onderhoud gegarandeerd in waarde gaan stijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens naar een Yamaha FS1 , de laatste modellen komen uit 1987 en zijn (nog) niet zo duur als een Kreidler of Zündapp maar wel net zo leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou een zündapp aanraden. is nog vanalles voor te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor een honda mb 5 gaan.
Als ie goed in elkaar zit is hij onverwoestbaar.
Ook onderdelen kosten niet veel.
Tevens is deze mb heel geschikt voor opvoeren tegen een leuk bedrag. Standaard heeft ie 4 versnellingen, maar er zijn ook 5 en 6 bakken die er zo in passen.
zelf rij ik met een 6 bak 70cc en de honderd kilometer per uur kan ik net aantikken.