Slecht afgesteld of je uitlaat zit er niet goed op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Klopt de uitlaat kan niet goed zijn.
Mijn man zijn scooter maakt ook hogere toeren omdat zijn uitlaat stuk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoge toeren zonder compressie is verlies van vermogen misschien???
bobine doorzagen is nogal drastisch, persoonlijk zou ik eerst proberen of UITbuigen ook een optie kan zijn, maar goed, wie ben ik
snellere slijtage van je scoot betekend dat.
weet niet of je origineel spul op de scoot hebt of dat ie overtoeren draait als je vol gas gaat?

je kan tunen (toeren gebruiken) of begrenzen (toeren terugbrengen) t is maar net wat je wil.
simpelweg afstellen wil ook nog weleens helpen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwaardere rolletjes,drukveer,trekveertjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hoeft niet erg te zijn, in principe zal het niet zoveel uitmaken in onderhoud. Het is waarschijnlijk niet ernstig merkbaar ofzo, mijn scooter maakt vergeleken met de meeste scooters erg veel toeren (ca. 9000 rpm vol gas) maar ik haal daar ook trekkracht mee uit waardoor mijn scooter beter kan presteren. Ik merk trouwens niet dat mijn scooter nou bepaald harder slijt of iets dergelijks, theoretisch is dat natuurlijk wel zo maar ik rij nu al 7000km zonder hem een ''beurt'' te geven. Heb in al die tijd alleen me bougie vervangen, meer niet...