Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je met een motor een trajectcontrolle "ontwijken"?

Op de A13 rij ik elke dag met mijn motor langs een trajectcontrole. Nu zie ik per rijstrook 1 lus. Daartussen zit nix. Als ik nu niet over die lus rij, detecteert het systeem mij dan niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat was ooit zo:

" ARNHEM - De trajectcontrole bij het velperbroekcircuit in Arnhem kan door motoren worden omzeild, concludeert Flitsservice.nl.

Door bepaalde strepen te ontwijken kan de camera de motor niet registreren. Zo kan een motorrijder harder rijden dan toegestaan, terwijl er geen bon volgt. Bij trajectcontrole wordt de snelheid van elk passerend voertuig over langere afstand gemeten. De controle werd na klachten van omwonenden ingesteld. Er wordt nog te hard gereden zeggen ze.

Landelijk verkeersofficier Koos Spee is verbaasd over het nieuws. Hij kondigt maatregelen aan. "

http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/motoren-omzeilen-trajectcontrole-t28239.html

Gezien het feit dat dit bericht in 2006 al gepubliceerd is vermoed ik dat er ondertussen al wel maatregelen genomen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt waarschijnlijk wel met een motor op de a13 je eigen asociale gedrag ontwijken terwijl je de trajectcontrole ook ontwijkt.
Sla je twee vliegen in één klap. En misschien nog wel meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding