Ja, spiegels zijn verplicht op een scooter zowel links als rechts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen je linkerspiegel, rechts wordt aangeraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren op een scooter gereden, ze hebben nog nooit wat gezegd dat ik zonder spiegels reed. weet niet hoe dat nu is ca 5 jaar later
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe dan ook, het is redelijk dom om zonder spiegels te rijden. Heb nooit begrepen waarom mensen daar zo'n probleem van maken. Vanwege het uiterlijk kan het niet zijn, want heel de scooter ziet er uit als een plee.

Geen antwoord op je vraag, maar als motorrijder kan ik je sterk aanraden om beide spiegels te laten staan. Zou je ook zonder helm rijden als dat niet verplicht was???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Modellen na 2007 is 1 spiegel verplicht. Maar het ligt vooral aan
het humeur van de agent. Meestal kijken ze er niet naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf 2007 moet je een linkerspiegel op je scooter hebben.

Zie bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet idd een linkerspiegel hebben how- ever als je acooter voor een bepaald bouwjaar is. Kan het niet omdat je de inkepingen niet heb. Net zoals de autogordel toen. Toch zou ik ze erop zetten dan is het makkelijker om de "popo" in de gaten te houden;)

Preventief vluchten noem ik het als ik ze zie in me spiegels xD