Weet de examinator van het CBR hoeveel lessen je hebt gehad?

Ik heb een aantal jaren geleden tijdelijk in het buitenland gewoond. Daar heb ik toen al 30 motorrijlessen gehad. In het land in kwestie is het allemaal wat ruimer, maar net zo druk op de weg als hier en de regels zijn bijna hetzelfde. Ik vroeg mij dus af of als ik het hier weer oppik, ik na pakweg 10 lessen examen kan doen. Qua skills zit dat denk ik wel goed, maar weet de examinator van het CBR dan ook dat je 'maar 10 lessen' hebt gehad?

10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De examinator neemt een examen af. Hij kijkt of je op dat moment doet wat je als motorrijder moet doen als je op de weg bent en in bijzondere situaties. Hierbij wordt niet gekeken naar hoeveel lessen je gehad hebt. Een instructeur laat je (als het goed is) pas voor een examen opgaan als je daar klaar voor bent. Sommigen pikken het rijden sneller op dan de ander, maar dat betekent niet dat ze moeten wachten tot ze een minimum aantal lessen hebben gehad.
Dus als jij na die 10 lessen helemaal klaar bent, dan kun je gewoon slagen als je het op je rijexamen goed doet. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, tenzij je het hem vertelt. Het CBR houdtwel slagingspercentages bij van rijscholen (maar die zeggen ook niet alles.)