Hoe wordt een naald van een oude kilometer/snelheidsmeter het beste verwijderd ?

deze wil ik verwijderen omdat de "fond" niet meer leesbaar is en hierbij wil ik ook de bestaande naald niet breken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak als dat kan met 'n viltstft 'n stipje op het fond.(kan jelater weer weghalen) .Dan duim en wijsvinger onder de naald tegen het asje en het fond drukken . Kijk eerst even of het asje gekarteld is .Want dan mag je niet draaien tijdens het lichten . ALLEEN maar boven het asje lichten ! Bij montage eventueel 'n piepklein tipje lijm in het hulsje . Geduldig zijn en niet forceren .Succes ! Ben benieuwd .
Heb het zelf meerdere keren gedaan zo .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze kan je er gewoon met beleid voorzichtig aftrekken.
Kijk wel even op welke stand je hem eraf haalt ivm de afstellen.
(dus bij 0 km/h eraf, dan ook weer bij 0 km/h erop.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wijzer heeft een voorspanning, bij 0 staat hij tegen een steuntje. Als je de naald er af haalt is de voorspanning en dus de afstelling weg.
Als je dit goed wil doen moet de klok naar een specialist.
Na her-montage van de naald zal de teller ook geijkt moeten worden om zeker te zijn van een juiste instelling.