De meeste bagagedragers van gewone fietsen zijn berekend op een gewicht tot maximaal 40 kilo. Maar er worden tegenwoordig ook fietsen verkocht waarvan de bagagedrager niet meer dan 25 kilo draagvermogen heeft. Kijk dus in het boekje van jouw fiets wat deze aankan.

Als je meer dan het aangegeven gewicht op de drager vervoert kan er metaalmoeheid ontstaan en dat kan leiden tot gevaarlijke situaties.
Amadea
een jaar geleden