Wat is er kapot aan mijn fiets?

Mijn fiets is laatst kapt gegaan toen iemand anders er op fietste, in eerste instantie lag de ketting er alleen af maar toen die er weer op lag wilde de trappers niet draaien. Beide wielen draaien nog gewoon en de fiets kun je ook nog vervoeren je kunt alleen niet fietsen met de fiets. Betekend dit dat de trap as kapot is of kan het wat anders zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Fietsen
1.6K
MasterSword
4 jaar geleden
Je fiets niet meer uitlenen.

Antwoorden (2)

Lijkt mij dat er inderdaad iets mis is met de trapas, of de ketting die niet goed op het voortandwiel ligt.
4 jaar geleden
Draaien de trappers wel soepel zonderketting? Zoja dan zit de ketting mogelijk veel te strak. Deze moet je met gemak 2cm naar boven en naar beneden kunnen bewegen. Ander zit het probleem in de achternaaf.