Kan ik een naafdynamo op mijn fiets installeren?

Fiets is een Altra Vision, volgens de stang.
Naafdynamo die ik thuis heb liggen is een Shimano DH-3N20.
Fiets heeft momenteel (nog) geen naafdynamo, maar gewone V brakes en een banddynamo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
8.9K

Het beste antwoord

De naaf op zich is geen probleem maar je hebt waarschijnlijk nieuwe, kortere spaken nodig omdat de naafdynamo dikker is dan de standaard voornaaf. En dan moet je ook nog handigheid hebben in het spaken van een wiel.

Zelf heb ik nog niet zo lang geleden een compleet nieuw wiel met naafdynamo aangeschaft. Dat was niet eens zo gek veel duurder dan alleen die naafdynamo en ik bespaarde mezelf zo een hoop werk. Meteen een degelijke dubbele kabel doorgetrokken naar het achterlicht waardoor ik van de ellende met altijd lege batterijtjes af ben. En uiteraard een goeie LED koplamp met condensator waarmee ik probleemloos in het stikkedonker kan fietsen. Kostte al met al een paar centen maar ik heb er geen moment spijt van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ook op Youtube een filmpje gezien en het is echt werk voor de professional..

Andere antwoorden (1)

In de naaf van het wiel, waarschijnlijk naaf vervangen