Wie is de schuldige van deze botsing?

Vandaag fietste ik naar school. Ik fietste ergens waar ik normaal nooit fiets maar vandaag pakte we door omstandigdheden even een andere route. Ik zag dat er iets op de weg stond, waardoor we er dus niet lang konden, daarom ging ik alvast op het voetpad fietsen (ik had ook een opritje verder het fietspad op gekunt). Ik fietste dus op het voetpad achter een heg, op dat moment stapte een vrouw op haar fiets vanuit haar oprit en wilde aanfietsen. Daardoor botste we tegen elkaar. Haar fietslamp was kapot (schade €60) Maar wie is hier nu fout?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel: (ik had ook een opritje verder het VOETPAD op gekunt)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Jij je mag niet fietsen op een voetpad
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar ik kon niet anders omdat de weg niet vrij was en de vrouw stapte ook net op haar fiets dus was feitelijk gezien ook aan het fietsen
Computoon
8 jaar geleden
Je had moeten afstappen en met de fiets aan de hand op het voetpad moeten gaan lopen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vrouw fietste vanuit haar oprit ook het voetpad op.. En botste daardoor tegen mij.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dit is zo'n geval waarbij ik de politie had laten komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beide schuldig, want jullie fietsen allebei op een plek waar dat niet mag, nl een voetpad. NB
€60,- voor een fietslamp ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja dat dacht ik dus ook?

Het beste antwoord

Iedereen die uit een uitrit komt moet voorrang geven aan al het verkeer op de weg ook aan jou. Ze had blijkbaar niet uitgekeken, want ook voor een voetganger had ze moeten stoppen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jij. Je mag niet op de stoep fietsen als je de fiets-met-vlaggetjeleeftijd bent ontgroeid. De vrouw hoefde er redelijkerwijs geen rekening mee te houden dat je dat deed.
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
Maar als die vrouw ook fietste op het voetpad is het dan ook niet een deel haar eigen schuld? Maw had het ongeluk voorkomen kunnen worden als die vrouw met de fiets aan de hand liep?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee want dan was ik er ook tegenaangefietst, maar dan had zij misschien achter de heg gekeken dat er iets aan kwam
erotisi
8 jaar geleden
Ik vrees dat je in dat geval blij mag zijn dat er verder geen letsel is ed. Maar daar mag je natuurlijk zowiezo blij mee zijn. Of fietste je niet zo hard?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik fietste naar school dus redelijk normaal tempo