Welke fietswielen heb ik nodig?

Ik heb een Sparta Granny van 10 jaar oud. De wielen zitten vol slagen maar de rest is nog goed. Ik wil daarom nieuwe wielen kopen maar ik kom er niet uit. Op de achtervelg staat "19x622 safetyline 5240415G Alloy Rigida". Inmiddels ben ik er achter dat Rigida het merk is wat tegenwoordig Ryde heet en velgen maakt. Ik wil alleen hele wielen (incl spaken etc). Kan iemand me helpen wat ik moet kopen? (Mijn fiets heeft geen versnellingen of handremmen, wel een terugtraprem)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (1)

Beste Robin,

De omtrek maat '622' is een 28" wiel (standaard) maar de breedte maat 19 is wat lastiger. Je kan kijken of er een 28 1 5/8 terugtraprem wiel ik kan? Ligt er een beetje aan of de band die straks op het wiel ligt tussen het achterframe past. Zou even langs een fietsenmaker rijden, die zien dat zo.

Succes