Van welk soort hout zijn die loopfietsjes voor kinderen?

Loopfietsjes zijn tegenwoordig erg populair voor kleine kinderen.
De meest gebruikte materialen zijn aluminium, plastic en hout.
Nou vroeg ik mij af wát voor een soort hout daar precies voor gebruikt wordt en of dit zelfde hout vaker wordt gebruikt voor buitenspeelgoed?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K

Het beste antwoord

O.a. uit essen- berken hout en van sommige rubberbomen:

http://www.loopfietsen.nl/houten-loopfiets
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van een goede kwaliteit rubberhout uit Thailand en Maleisië.
Rubberhout komt van de Hevea Brasiliensis. Die is in Azië aangeplant voor de vervaardiging van latex. Na 25 jaar vermindert de productie van het rubbersap van de bomen, en zakt het rendement. Vroeger werd dan de plantage platgebrand en van nieuwe plantjes voorzien. Maar tegenwoordig wordt de plantage geveld. De stammen worden verkocht aan lokale zagerijen, de takken en het kleiner hout worden geleverd naar MDF- of spaanplaatfabrieken.
Amadea