Hoe kan ik zien of een tweedehands racefiets technisch niet versleten is?

Ik ben zelf compleet leek en zoek advies. Ik merk wel of een versnelling het niet doet of de remmen, maar verder weet ik geen tips. Wat zijn kenmerken van slijtage? Hoe zie ik of bedraading van binnen verrot is enzo.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
redhouse
7 jaar geleden
Heb racefietsen gekocht van 75 euro -probleemloos mee gefietst.Voor 500 euro en toch nog een paar honderd euro kosten.
Allemaal via marktplaats.

Antwoorden (1)

Kijken of de cassette (tandwielen ) niet versleten zijn. )rond afgesleten)
De cassettebody - draai het achterwiel met de hand naar voren er mag geen geluid te horen zijn.
Wielen moeten recht en geluidloos lopen.
Met losse handen rijden mag geen problemen geven.
Verder wat je niet kan zien daar moet op vertrouwen.