Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom ik goedkoop aan goede fietsen

na een diepe depressie begin ik eindelijk weer omhoog te klimmen.de zomer komt eraan en ik kreeg spontaan zin om te fietsen.ik voel me zo enthousiast over t idee.en gelukkig kreeg ik m'n vriend ook helemaal gek..we hebben alleen niet zo veel geld om zomaar fietsen aan te schaffen.hebben jullie tips?

Toegevoegd na 13 minuten:
eigenlijk hebben we helemaal geen geld,maar t moet toch wat kosten.ik dacht zo 100 euro voor 2 fietsen, met een paar versnellingen.ik heb wel zin in lange tochtjes.ik weet dat t niet veel geld is maar t is nu eenmaal crissis hier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is je budget en wat zijn je eisen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb dan weer geen pc en huistelefoon met aansluiting.mobiel was graties en onbeperkt internet voor 10 per maand.dus dit is een stuk goedkoper,juist dutche

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Op Marktplaats vind je vaak goede fietsen voor weinig geld. Let wel op dat je geen gestolen fiets koopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga maar naar de damrak genoeg fietsen en genoeg keuzes en ze zijn nog gratis ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een aantal opties voor je.De politie heeft af en toe verkopen van fietsen zij verkopen deze voor een lage prijs.
Ga kijken in supermarkten op de aanplakborden daar worden ook regelmatigfietsen aangeboden.Plaats een advertentie op marktplaats dat je een goedkope fiets zoekt.En misschien zijn er mensen in je directe omgeving
die niks meer met hun fiets doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt op marktplaats een fiets zoeken. Deze zullen minder duur zijn dan in de winkel.

Wat je ook kunt doen is naar een fietsenwinkel gaan, en vragen of zij "achter" nog fietsen hebben staan.
Vaak zijn dit oude fietsen, ingeleverd door mensen, die gerepareerd moeten worden en anders niet meer verkocht worden. Deze kun je soms voor een paar tientjes al meenemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je eigenlijk helemaal geen geld hebt, kun je misschien beter eerst een fiets van iemand lenen die hem niet nodig heeft, en een tijdje proberen of het echt wel wat voor jou is. Anders staat hij straks alleen maar in de weg en zijn je laatste centjes ook nog foetsie.
Je hebt vast wel vrienden of kennissen die nooit fietsen maar wel een paar mooie karretjes in de schuur hebben staan, en die begrip hebben voor jouw situatie.

En anders: Marktplaats. Bij ons in de buurt is trouwens ook een parochie die oude fietsen inzamelt, opknapt en dan verkoopt voor het goede doel voor een vriendelijk prijsje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat lenen is een goed advies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, alleen ken ik niemand die zjn / haar fiets uit wil lenen.
de mensen die een fiets hebben zijn er erg zuinig op.
Veilingsites.

En kringloopwinkels hebben soms ook weleens iets staan.Je moet er even tegenaan lopen maar dan kosten ze vaak ook niet meer dan een paar tientjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk ook eens bij de gemeentelijke fietsenstalling in de dichtsbijzijnde grote gemeente. Ik heb al in meerdere gemeentes gezien dat daar ook een project loopt waarbij fietsen worden gerepareerd/opgeknapt en voor lage prijs weer verkocht. Daar heb ik ook wel mooie toerfietsen bij gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op marktplaats kijken.
Bij de supermarkt hangen vaak te koop-kaartjes, daar kan iets tussen zitten. Bij Tweede Kans winkels.
Bij www.ruilen.nl kan je misschien iets ruilen voor een fiets en dan kost het niets.
En misschien is er op GV nog wel iemand die 2 goede fietsen heeft staan voor 100 Euro.

Soms zijn er bij sociale werkplaatsen, opknapafdelingen voor fietsen die zijn blijven staan ergens, die door de gemeente zijn opgehaald. Die zou je eens kunnen bellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eind deze maand is het koninginnedag.
op marktplaats betaal je gemiddeld zo'n 40 euro, op koninginnedag maar 20 of 25 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plaats oproepen voor een gratis fiets, bijvoorbeeld bij de supermarkt of op marktplaats. Het werkt echt, weet ik uit ervaring. Er zijn tegenwoordig echt nog mensen die een ander willen helpen en niet overal geld voor willen hebben.
Ik kreeg 2 lekkere flessen wijn voor mijn fiets, die anders toch maar stond te verstoffen in de schuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij "Stippel" Leen ergens van een bekende een GOEDE fiets. Als je lange tochten gaat fietsen moet je fiets wel betrouwbaar zijn. Dan kun je die 100 Euri's beter besteden om te beginnen aan een goede fietsbroek zodat het leuk blijft. Na de crisis komt het dan wel goed.
Succes en groet van een fietser!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding