ik wil een fiets verkopen op marktplaats maar ik weet niet hoeveel inch hij is. hoe kan je dat meten?

Weet jij het antwoord?

/2500

De framemaat is de afstand tussen het hart van de trapas tot het einde van de buis van de zadelpen, en dat wordt dan meestal in inches aangegeven. Het meten zelf doe je met een centimeter en 1 inch is 2,54 centimeter.

De inch maat vind je op de banden B.v. 26-1 3/8 28-1 1/2 28-1 5/8 1 3/8 De frame maat meet je in centimeters,vanaf de trapas tot boven kant frame, onder het zadel.Suc6 Toegevoegd na 2 minuten: Je vermeld het merk van de fiets het type een heren of dames fiets de kleur of kleuren de wiel maat en de frame maat evt. foto

Je kunt kijken wat er op de fietsband staat en daar staat vaak op welke maat het is. En er staat ook een maat als bijvoorbeeld 37-622 op. Dat is een ETRTO (Europese maat voor velg en/of band) Via de 'bron'die ik hieronder heb geplaatst is dan op te zoeken welke maat wiel de fiets die je wil verkopen heeft.

Bronnen:
http://www.presto.nl/bandenmaattabel.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100