Wil een fiets (Miss Grace van Gazelle) kopen die is er alleen in framemaat 54 of 59. Volgens de berekening heb ik maat 57 cm. welke maat nu nemen?

ben 1.78 m lang. De ene dealer zegt 54 en de ander 59???!!Vind het wel prettig om nog goed met voeten op de grond te kunnen en moet ook nog een kind achterop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
2.7K

Het beste antwoord

Ik zou gevoelsmatig eerder voor een iets kleiner frame kiezen; zadel kan altijd omhoog, en als je graag met je voeten op de grond wil komen met kind erop dan lijkt me dat handiger.
Maar... het mooiste zou zijn een proefrit op beide maten fiets (mogelijk heeft de ene dealer juist 54 en de andere juist 59 op voorraad en stuurt jou beslissing). Wat na een proefrit het beste aanvoelt is goed.
Verder weet je van jezelf wel hoe jou lichaamsbouw is; heb je in verhouding tot andere vrouwen langere benen, en dus kortere armen dan kies je voor een KLEINERE fiets omdat dat frame iets korter is en je beter bij het stuur kunt. De framehoogte is namelijk bepaalt aan de hand van je beenlengte.
In verhouding kortere benen dan gemiddeld, dan kies je voor de grotere fiets. En een proefrit blijft het beste.

Succes met de keuze
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik zou dan toch voor de 59 gaan anders is die echt te laag het gaat om de frame hoogte bij de 54 moet je zadel omhoog en bij de 59 zal die juist goed staan
rijd zelf op een 61 frame en ben 170 lang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een iets te groot frame-formaat is beter dan een iets te klein. Ik heb het wel eens uitgeprobeerd.. een te klein maatje is echt niet fijn, te groot voelt veel beter. Het zadel en het stuur kan je altijd op de laagste stand zetten.