Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je doen tegen loszittende handvaten op je fietsstuur?

Ik kan nu de rubberen handvaten (te) gemakkelijk van het stuur afhalen. Hoe zorg ik ervoor dat de handvaten meer grip krijgen en gewoon vast blijven zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
32.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat probleem had ik ook met mijn vorige fiets. Wil je snel optrekken om de weg over te steken, floept je handvat van je stuur en lig je bijna op straat vlak voor die aanstormende auto...

De oplossing was heel simpel: goede lijm. Nooit meer last gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Klein beetje montage kit erin spuiten,erop schuiven en na een dag zitten ze vast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de handvatten te los zitten, zijn ze waarschijnlijk al wat ouder. Het materiaal droogt dan uit en wordt wat harder.
Niets aan te doen, koop nieuwe en zet ze snel op je fiets want losse handvatten is levensgevaarlijk.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Flinke dot contactlijm in je handvat puiten en opnieuw om je stuur duwen. Dat houdt het wel een tijdje. Het lastige van losse handvatten - voor mij - is dat ik er zelf niet vanaf kan blijven. Ik blijf er (net als aan losse tanden) aan draaien en trekken, net zolang tot er weer af liggen. Daar doet lijm ook niks tegen. In zo'n geval kun je dan het beste langs de fietsenmaker gaan en die er nieuwe strakkere handvatten op laten zetten. Succes!

Toegevoegd na 4 uur:
+ze
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eerst duck tape om de handvaten gedraaid en toen de rubber handvaten er over heen geschoven..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon even wat kit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding