waarmee kan ik bandenplaksel vervangen?

Ik moet heel snel mijn band plakken van mijn fiets maar kan niet even snel naar de winkel.... kan ik hiervoor secondelijm gebruiken?

bij voorbaat dank

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Fietsen
5.9K

Het beste antwoord

Nee;
Je hebt een lijm nodig die 1) goed hecht aan rubber en 2) die flexibel blijft.
Secondenlijm wordt hard en breekt zodra je de band gaat oppompen.
Een kit-achtige lijm (montagekit?) zou een beter alternatief zijn.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is te dik en slecht uitsmeerbaar en droogt niet snel genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje van mij, secondenlijm zal niet werken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ducktape is de oplossing voor alles !!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha :)

Andere antwoorden (1)

Bandenplaksel, solutie, is niet te vervangen door lijm. Het lost namelijk het rubber op, zodat de plakker en de band samen 1 geheel worden. Ze verkopen het zelfs in de supermarkt, dus haal gewoon het echte spul. Als je gaat rommelen kun je straks de hele band vervangen omdat die verpest is.