Wat is de beste fietsverlichting?

Ik fiets woonwerk verkeer veel door onverlicht gebied op een mountainbike, en wil graag goed zien waar ik fiets, en uiteraard goed gezien worden.
Bij de fietshandelaar komen ze gelijk met een lamp van meer dan 100€.
Dit is me toch te gortig! Maar ik wil wel goed zicht, heb nu een lampje waar ik zo' 10 mtr zicht mee heb en dat is te weinig!
anyone?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

De sterkste fietsverlichtingen (denk maar aan 5000 lumen of meer) zijn inderdaad (ruim) 100 euro. Maar als je goed zoekt, vindt je ook wel andere sterke (rond 4000 lumen) voor ong. 50 euro. Zoals deze: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsonderdelen/m725345727-cree-xm-l-t6-4000lm-led-koplamp-voorlicht-4x-18650-accu-band.html

Daarnaast moet je wel in je achterhoofd onthouden: Hoe sterker hij is, des te korter een volle batterij mee kan. Deze kan je dan opladen aan je netstroom (of usb). Maar lampen van deze kwaliteit en sterkte hebben vaak meerdere standen.

Het voordeel van led (behalve dat ze zuinig zijn) is dat ze natuurlijk/koud licht uitstralen. Itt. de meeste andere (fiets)lampen, zij hebben geel licht. Waardoor alles (ver)geel(d) lijkt. Maar bij koud licht blijft alles hetzelfde kleur als hoe het hoort te zijn (een beetje vergelijkbaar met daglicht).